Bewolkte dag maar een warm welkom, bezoek aan het kantoor van Adicay. Het is maandag 28 januari, het is nog vroeg als de wekker gaat. Na het ontbijt komt Ana voorrijden en we laden onze spulletjes in waaronder twee delfts blauwe borden voor het kantoor van Adicay, in onberispelijke staat en gescoord bij de kringloopwinkel in Steenwijk. Als we aankomen bij het kantoor, slechts 5 minuten rijden vanaf ons hotel, horen we de muziek al. Dit keer een harp en een viool met drie snaren en een jongetje slaat af en toe op een trom.

De grond is bedekt met dennennaalden, hierdoor zie je de treden van de trap niet goed en Wieke maakte bijna een uitglijder. Als altijd krijgen we als welkom een chocoladedrankje in de rood met geel beschilderde ronde bakjes gemaakt van kalebas.
Het programma gaat binnen verder. Wieke en Pieter hadden het gebouw nog niet eerder af gezien en we kregen een rondleiding door het moderne, functionele beetje-Rietveld-architectuur gebouw. Erg praktisch is de zwarte tegelvloer niet, elke voetstap zie je er op. Maar daarom heeft gelukkig Emiliano, de jonge man die alles schoon moet houden, toch een dagtaak. Een korte agenda, vele woorden van dank, een filmpje over de twee laatste projecten en een professioneel promotiefilmpje van een Amerikaanse organisatie die nu ook projecten uitvoert. Ook ik mag weer een woordje doen. Hierna hebben we het zakelijke deel op het kantoor van Ana. Als volgend project stellen wij voor de betaling van de restschuld van het kantoorgebouw evt. met zonnepanelen, aangezien elektriciteit erg duur is.
Wilde Ganzen kwam met dit idee en alles wat de organisatie versterkt kan ingediend worden als project. Ook willen we nog weer een waterproject doen. Er zijn genoeg comunidades die een watersysteem nodig hebben. Hierna lunchten we op een leuke plek, 5 minuten lopen van het kantoor. Na de lunch klommen we de 4WD in op weg naar de markt in Coban om daar inkopen te doen als een extra kadootje voor de 14 families (inmiddels 2 meer) van Magdalena. En op verzoek van Ana, nog 3 extra voor weduwvrouwen in San Marcos die het zwaar hebben. Tevoren realiseerden we ons niet dat elke keer 17 x 2 pond= 34 pond best wel veel is. We kochten, rijst, bonen, olie, incaparina, suiker en ook hadden we zeepjes, chocotoffs en armbandjes in de afwasbakken gedaan die we later kochten. Op het kantoor van Adicay hebben we de bakken gevuld met alles. Een leuk gezicht. Alles klaar voor de volgende dag; de inauguratie van Magdalena.